18 januari 2008

The Cat Empire: Two Shoes


Mijn conclusie na het intensief beluisteren van Two Shoes, de verrassende cd van het Australische collectief The Cat Empire: als The Cat Empire in huis is, dansen de muizen op tafel. Want wat een vrolijk gevoel hou ik over aan deze plaat, die van voor tot eind swingt en gewoon de perfecte soundtrack voor een feestje vormt.

The Cat Empire is al sinds het begin van deze eeuw actief, maar ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. De band speelt een heerlijke mix van ska, funk, reggae en dat allemaal met een retestrakke ritmesectie. Het zijn vooral de blazers die je uit je luie stoel blazen. Two Shoes doet je afvragen hoe het moet zijn deze band live te zien spelen, want dát wat op de plaat staat is al indrukwekkend genoeg. Lijkt me wel wat voor het aankomende Dunya festival of het North Sea Jazz voor mijn part.

Klik hier voor de complete recensie op 8Weekly (van Chenque)

Video van Sly (één van de beste nummers)



MySpace The Cat Empire





http://www.8weekly.nl/index.php?art=5959

1 opmerking:

Anoniem zei

Hai Chenque
Leuke blog heb je, je inspireert me om weer nieuwe muziek te ontdekken, dank je!!! Groet "Gewoonbetty"