22 januari 2008

Erotische teksten in de muziek (2)


Tim Buckley, de vader van de beroemde singer/songwriter Jeff Buckley, is een typisch geval van een ondergewaardeerde artiest. Want in de jaren zeventig heeft pappa Buckley enkele zeer originele platen gemaakt, die vandaag de dag nog steeds staan als een huis. Helaas is Tim Buckley in 1975 al heengegaan, maar zijn redelijk gevulde catalogus met o.a. 9 studio albums, blijft een inspiratie voor velen. Niet voor niks stond er in de befaamde Rock Encyclopedia van Lillian Roxon uit 1969 al vermeld: "Tim Buckley writes easily the most beautiful music in the new music, beautifully produced and arranged, always managing to be wildly passionate and pure at the same time".

Laat jezelf overtuigen en luister bijvoorbeeld eens naar zijn plaat Greetings from L.A. uit 1972, die een uiterst opzwepende mix van soul, funk en rock bevat. Tim Buckley’s stem slaat over, is hitsig, protserig en vol lust. In mijn favoriete song Get On Top laat hij dan ook weinig aan de verbeelding over zijn plannen met een niet nader genoemde dame:

Like a slow burn slow burn,
Ya move that mama over to me
Get on top of me woman
Get on top
Let me see what you learned tonight
Then I talk in tongues mama
Oh when I love you
Yes I talk in tongues

Get on top of me woman
Get on top,
Get on top of me woman
I just wanna see what you learned

Well like a bitch dog in heat we had those bed springs a
Squeakin' all day long
And didn't you hear those walls a talkin'


Alhoewel Tim Buckley dus niet meer leeft is er wel een MySpace pagina waar je het e.e.a. van hem kunt beluisteren:

MySpace Tim Buckley

Meer Erotische Teksten op mijn blog

Geen opmerkingen: