5 maart 2008

Nieuwe album Ane Brun nu exclusief op MySpace

Toeval bestaat niet wordt gezegd, maar net op het moment dat ik een item wil wijden aan de Noorse muze Ane Brun en dus wat onderzoek doe naar haar activiteiten, lees ik op haar website dat vandaag de exclusieve premiere te horen is van haar nieuw album Changing Of The Seasons op haar eigen MySpace-account. Changing Of The Seasons is haar vierde plaat en het eerste studio-album dat verschijnt na het meesterwerk A Temporary Dive uit 2004.

Zo op het eerste gehoor klinken de nummers vertrouwt, dat wil zeggen heerlijk dromerig als een mooie Scandinavische zomeravond. Ane lardeert de gitaarliedjes met haar aparte, krakerige stem. Toch schrok ik wel even bij het horen van The Treehouse Song, de tweede single van het nieuwe album, omdat ik daar toch echt het idee had naar een Dolly Parton nummer te luisteren..........

Binnenkort volgt een tournee van Ane Brun door Europa, waarbij ze ook de Benelux aandoet. Haar vorige concerten waren in het verleden altijd meer dan de moeite waard, dus gaat dat live zien.

15 april 2008 - Botanique/Witloofbar - Brussel
16 april 2008 - Mezz - Breda
17 april 2008 - Paradiso - Amsterdam
18 april 2008 - Lantaarn/Venster - Rotterdam

En dan maar meteen even de video van mijn favoriete liedje van A Temporay Dive, Song No. 6, een duet met Ron Sexsmith:

2 opmerkingen:

Anoniem zei

The treehouse song? Vind je dat op Dolly Parton lijken? mmm... bedoel je dat positief of negatief. Ik heb niet zoveel met Dolly Parton, maar dit nummer vind ik toch echt wel erg mooi. Maar goed, ik heb kaarten voor Breda... ik ben benieuwd!

Anoniem zei

Nou , ik dacht ook meteen: daar heb je Dolly weer! Het vreemde is dat er op de CD van Ane totaal geen referenties zijn te vinden. Ik hoop niet dat ze van plagiaat beschuldigd gaat worden...het is een prachtige CD weer en ik vind Ane briljant.