3 december 2007

Jools Rules


Okay, ik geef het toe, het is niet één van de meest originele tips maar ik ontmoet nog geregeld mensen die niet op de hoogte zijn van het bestaan van het uitstekende live muziekprogramma Later... with Jools Holland op BBC 2. Jools Holland, zelf pianist, presenteert het tv-programma wekelijks vanuit een studio waar diverse podia staan opgesteld waar tussen geswitched wordt voor live sets. Altijd staat er weer een hele rits artiesten te poppelen te mogen optreden in deze show, want bij Jools staan betekent dat je op het punt staat door te breken of dat je al lang doorgebroken bent.

Vele stijlen komen aan bod

Later...with Jools Holland beperkt zich niet tot de Britpop en rocksscene, maar bevat een brede mix van stijlen. De laatste tijd is er ook veel ruimte voor wereldmuziek en singer/songwriters. Afgelopen vrijdag was het weer een feestje, met o.a. voor het eerst in 26 jaar The Who in het programma (zijn decennia lang geboycot door de BBC), een Josh Ritter (zie video opname) die in opperbeste stemming twee songs bracht van zijn album The Historical Conquest Of Josh Ritter, swingende salsa van Larry Harlow's Legends of Fania en banjo-virtuoos Belá Fleck in een duel met Jools himself. Helaas begint Later... with Jools Holland altijd pas in de nacht van vrijdag op zaterdag, dus het beste devies is opnemen die handel.

Website Later...with Jools Holland

Find out more at bbc.co.uk/later

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi Jan,
Maar even via deze weg want mijn web-woman account heb ik moeten opheffen wegens privé-redenen. Maar vond het een beetje lullig om niets van me te laten horen, dus vandaar dit berichtje even zo :-) Zodra ik weer een nieuw account heb of blog dan neem ik weer contact met je op. Had nog wel gekeken hoe het zat met het koppelen van de last.fm muziek maar dat is inderdaad niet echt te doen volgens mij. Ken je trouwens www.fabchannel.nl al? Zo niet dan is het zeker de moeite om daar een stukje over te schrijven.
groetjes en zeker tot ziens.
Marga