13 december 2007

Song van het jaar 2007 (VPRO 3voor12)


De deze week op de 3FM uitgevoerde verkiezing van de Song van het Jaar 2007, bij VPRO's 3voor12, levert een top 10 op waar ik zelf niet erg enthousiast van wordt. #1 van de Editors is dan wel een goede song, het brengt bij mij geen glimlach op het gezicht. De tekst is overigens wel héél treffend in zijn triestheid: "The saddest thing that I'd ever seen, were smokers outside the hospital doors".

1 Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
2 30 Seconds To Mars - The Kill
3 Pete Philly & Perquisite* - Time Flies
4 C-Mon & Kypski ft. Pete Philly* - Make My Day
5 Arctic Monkeys - Brianstorm
6 Foo Fighters - The Pretender
7 Moke* - Last Chance
8 Snow Patrol - Shut Your Eyes
9 Damien Rice - Nine Crimes
10 Interpol - The Heinrich Maneuver

Wél een goede zaak dat er drie Nederlandse acts (*) bij zitten. Zie hier de volledige top 100.

Ik houd het voorlopig bij mijn eigen keuze, met bovenaan de Amsterdammers van Alamo Race Track - Northern Territory, tweede Band Of Horses - Is There A Ghost, derde Cold War Kids - Hang Me Up To Dry, vierde Lucky Fonz III - Once I Was A Lady en vijfde The Shins - Phantom Limb. En zoals al eerder gezegd: dit lijste is opgemaakt n.a.v. de 3voor12 lijst, als het aan mijzelf lag zou ik wel met een ander rijtje komen (zie de serie Nog meer moois uit 2007 op deze blog).

Geen opmerkingen: