27 november 2007

Song van het jaar bij 3voor12

Weinig wereldmuziek, flamenco of jazz dit keer, maar een kleine selectie van de beste nummers van 2007 (tot nu toe) voor 3voor12 van de VPRO. Een beetje meer richting het alternatieve circuit, veel rock, techno en singer/songwriter. Genres die mij ook kunnen bekoren overigens.
Wil je zelf ook stemmen, dit kan nog tot 10 december via deze link

Mijn top 5 uit de 3voor12 lijst is:

Alamo Race Track - Northern Territory
Band Of Horses - Is There A Ghost
Cold War Kids - Hang Me Up To Dry
Lucky Fonz III - Once I Was A Lady
The Shins - Phantom Limb

Niet dat er in 2007 niet andere goede liedjes zijn verschenen, maar deze vind ik stuk voor stuk érg fraai. Wat is jouw top 5?, laat het me weten!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ola Chenque,
komptie!

* Beirut - Nantes (heerlijk sfeervol)
** El Guapo Stuntteam - Back from the Grave (rrrrrawk!!)
*** Alamo Race Track - Northern Territory (inderdaad onwijs cool nummer!)
**** The Gossip – Standing in the Way of Control (daaaanséé!)
***** Manic Street Preachers, ft. Nina Persson - Your Love Alone(de beste. vijf sterren. punt.)

gr,
den=
www.denn1s.web-log.nl

PS. En ook nog even het slechtste nummer weten?
Kate Nash - Foundations (werkelijk een draaaak!)

Anoniem zei

spinvis - wespen op de appeltaart
beirut - nantes
alamo race track - northern territory
loney, dear - saturday waits
patrick watson - the great escape